Van Lint Bad

Honderd keer U-raad onder MUB

Noche de Tuna
‘Studie-Idols’ hit op Indiase tv

Duizenden Indiase jongeren deden een gooi naar de hoofdprijs van de nieuwe televisieshow: een studiebeurs van 66.000 euro om aan een Britse universiteit te studeren. Kruis een tv-programma als Idols met de Nationale Wetenschapsquiz en je ziet het voor je: ‘Scholar Hunt’. Kandidaten doen wanhopig hun best zo goed mogelijk te scoren, maar ze vallen massaal af. Uiteindelijk kan er maar één de beste zijn. En dat was de achttienjarige Arvind Aradhya, die nu aan de universiteit van Warwick mag studeren. Volgens de winnaar is het succes van de show wel te verklaren. De bewoners van India zijn geobsedeerd door scholing, meent hij. “Je opleiding bepaalt je positie in de maatschappij.” Nog vier andere afvalraces zullen volgen, voor vier andere universiteiten.