Van Lint Bad

Honderd keer U-raad onder MUB

Noche de Tuna
Indiaas initiatief: cricket op het Sportcentrum
17 september 2007 - Komende zaterdag, 22 september, is er voor de eerste keer een crickettraining bij het Studenten Sportcentrum van de TU/e. Iedereen is welkom om kennis te maken met deze typisch Engelse sport. De trainer is een man uit India, die bij Philips werkt. Ook het initiatief komt uit de koker van een Indiër: de 26-jarige Chattarbir Singh, aio bij de faculteit Scheikundige Technologie. Ook mensen zonder sportkaart kunnen meedoen. x3_s.jpg
Cricket spelen kan op de zaterdagen 22 en 29 september bij het Studenten Sportcentrum van de TU/e.

Het is de bedoeling van Singh om de sport te introduceren bij de Nederlandse studenten. Hij hoopt dat de internationale studenten aan de TU/e die al bekend zijn met de sport, mee komen helpen om de Nederlandse student aan het cricketen te krijgen. De ST-aio hoopt dat de trainingen, op zaterdagen van 14.30 uur tot 16.30 uur op het grasveld naast de fitnesszaal, uiteindelijk zeker twintig tot dertig man trekken. Zelf speelt hij al drie jaar cricket bij PSV Tegenbosch, waar volgens hem ook ruim tien andere TU/e’ers deze sport beoefenen.
De training beginnen overigens niet met de gebruikelijke harde bal, maar met een zachte bal, zodat de aspirant-cricketspelers kunnen wennen. Bij de eerste twee trainingen (op 22 en 29 september) is deelname mogelijk zonder sportkaart, daarna is de kaart wel nodig.