Plaats een kerstwens in de Cursor!

‘Schadelijkheid van pvc nergens op
gebaseerd

Intelligente omgevingen voor pas-geborenen

Jazzballads in Gaslab
Eerste TU/e-fietsen klaar om de weg op te gaan
6 december 2007 - Op woensdag 19 december stromen deze nieuwe TU/e-blikvangers het Eindhovense verkeer in. De eerste lichting TU/e-studentenfietsen wordt dan, in het Designhuis aan het Stadhuisplein, officieel overhandigd aan de eerstejaars studenten die zich voor de fiets aangemeld hebben.
x1_s.jpg
Foto: Bart van Overbeeke

Fietsenhandel Paul van den Broek werkt momenteel nog aan de afmontage van de fietsen. Honderd fietsen heeft de TU/e besteld en ongeveer de helft ervan heeft de fietsenzaak al in elkaar gezet. De andere helft wacht nog in karton.

Het aantal verkochte fietsen staat op dit moment op ruim zestig, laat projectleider Marcel van Buijtenen weten. Om te voorkomen dat deze hele groep studenten op de officiële uitreiking nog door de administratie geloodst moet worden -studenten tekenen een contract voor de fiets, net als voor de TU/e-laptop- is er een aparte dag ingelast voor de papierwinkel, op maandag 17 december. Het organiseren hiervan, de afmontage en de planning van de uitreiking zorgen ervoor dat de aspirant fietseigenaars nog even moeten wachten op hun nieuwe witte voertuig.

Studenten betalen honderdveertig euro voor de fiets; de universiteit en de gemeente dragen de rest van de kosten. De fiets is alleen voor uitwonende studenten; het is de bedoeling dat de fiets studenten stimuleert om in Eindhoven te komen wonen.