Plaats een kerstwens in de Cursor!

‘Schadelijkheid van pvc nergens op
gebaseerd

Intelligente omgevingen voor pas-geborenen

Jazzballads in Gaslab
Adviseur aangetrokken ter vervanging CvB-lid Verhaegen
12 december 2007 - Dr. Frank van Eijkern gaat voor de periode van een half jaar aan de slag als adviseur van het College van Bestuur van de TU/e. Hij vervangt het zieke collegelid prof.dr. Paul Verhaegen. Onder de verantwoordelijkheid van collegevoorzitter ing. Amandus Lundqvist zal Van Eijkern worden belast met de uitvoering van een aantal nog te bepalen bestuurlijke projecten.
x5_s.jpg
Dr. Frank van Eijkern.

Van Eijkern (1946) heeft brede ervaring als manager in de onderwijssector. Zo vervulde hij directiefuncties bij de Rijksuniversiteit Groningen, de VSNU en de Cito-Groep. Bij de VSNU, de overkoepelende vereniging van Nederlandse universiteiten, was hij verantwoordelijk voor het opbouwen van de organisatie. Bij het Cito was hij als algemeen directeur verantwoordelijk voor de overgang van een publiek naar een privaat instituut en voor de modernisering van structuur, cultuur en bedrijfsprocessen. Hij voerde een succesvolle reorganisatie en heroriëntatie door om de slag naar de markt te kunnen maken.

Sinds 2003 werkt Van Eijkern als interim-manager. In die hoedanigheid was hij onder meer enige tijd interim-directeur van onderzoeksfinancier NWO. Frank van Eijkern is fysicus en promoveerde in 1976 in de experimentele natuurkunde aan de Universiteit Utrecht.