Plaats een kerstwens in de Cursor!

Sigarenrook in het Gaslab

Stoomcursus beter leren kijken

Dansen en dineren
Emoties in gebouwen
13 december 2007 - Aan het grote driedaagse congres ‘Tectonics Making Meaning’, dat de faculteit Bouwkunde van maandag 10 tot en met woensdag 12 december hield, was ook een ontwerpwedstrijd voor bouwkunde studenten uit de hele wereld verbonden. Met een maquette van een gebouw en een poster moesten zij een menselijk emotie uitbeelden.
Foto: Bart van Overbeeke

Uit de in totaal 33 inzendingen (vijf van de TU/e; de rest uit onder andere de Verenigde Staten, Australië, Frankrijk en Iran) werden afgelopen maandag de winnaars bekendgemaakt. Ex aequo op de eerste plaats eindigden Greg Taylor van de California Polytechnic en Bridget Schmelzer van de University of Pennsylvania. Laatstgenoemde beeldde met haar ontwerp ‘Relaxation’ uit (zie foto).
Het lijvige congres had volgens medeorganisator Danny van Kessel, tevens bestuurslid van studievereniging Cheops, zo’n 350 internationale bezoekers. Daarvan bleven velen meerdere dagen. Het congres kende een hoogtepunt met de lezing van de ‘groene’ Maleisische architect Ken Yeang afgelopen woensdag in de Blauwe Zaal. Door een samenwerking met Studium Generale trok die zelfs nog extra bezoekers.
De ontwerpen van de wedstrijd zijn nog tot de kerstvakantie te bewonderen op vloer 1 van Vertigo.