Cursor Kerstwensenboom
Hockeyen op de bodem van het zwembad
20 december 2007 - Onderwaterhockey: dit is één van de vele sporten waarin studententeams deze week, tijdens de Van Lint Studentensportweek (LSSW), met elkaar de strijd aangaan. En het is nog een echte sport ook, gespeeld met een speciale puck en mini-onderwatersticks. Waarbij je goed moet timen wanneer je adem gaat halen, weet oud-ESSF-bestuurder Emmy Manders te vertellen. “Zodat je niet vlak voor de goal naar boven moet.” De sport, die ooit bedacht is door duikers om in de winter de conditie op peil te houden, staat sinds vorig jaar op het programma van de LSSW.
Foto: Bart van Overbeeke

Ruim 130 teams nemen dit jaar deel; goed voor ongeveer 340 inschrijvingen bij verschillende sporten. De sportweek loopt tot en met vandaag, donderdag 20 december. Vanavond is het afsluitende open eindfeest, in de kantine van het Studentensportcentrum.