“Schaken is mentaal echt uitputtend

Zijn er ethische grenzen aan techniek?

Show me your desktop
DFEZ-medewerker wegens fraude opgepakt
6 maart 2008 - Een TU/e-medewerker van Dienst Financiën en Economische Zaken (DFEZ) is woensdagochtend 5 maart door de politie aangehouden en in verzekering gesteld. De 43-jarige Eindhovenaar wordt verdacht van fraude.

Hij zou sinds enkele jaren namens de TU/e betalingen hebben verricht aan een BV waarvan hij zelf eigenaar was. Er was echter geen sprake van een tegenprestatie van deze BV. Om welk bedrag het gaat, kan de politie nog niet zeggen.

De TU/e deed 21 februari aangifte tegen de man die was gedetacheerd was bij de Gemeenschappelijke Technische Dienst. De medewerker is sinds anderhalve week geleden geschorst.

Collegevoorzitter ing. Amandus Lundqvist kondigde aan dat de TU/e de eigen financiële controle kritisch tegen het licht gaat houden. Hangende het onderzoek wil hij verder niets zeggen.

Volgens richtlijnen van de TU/e mag een medewerker van de universiteit geen zaken doen met een bedrijf waar hij bij betrokken is.

De affaire kwam maandag 3 maart aan het licht. Tijdens de universiteitsraadvergadering maakte collegevoorzitter ing. Amandus Lundqvist de schorsing van de DFEZ-medewerker bekend. De directe collega’s van de betrokkene zijn vorige week al op de hoogte gesteld..