“Schaken is mentaal echt uitputtend

Zijn er ethische grenzen aan techniek?

Show me your desktop
Vertraging Studielink
6 maart 2008 - De invoering van het landelijke studentenadministratiesysteem Studielink loopt opnieuw vertraging op. De Universiteit Twente stuitte op enorme problemen: het landelijke programma sloot niet aan op het lokale administratiesysteem ISIS en gegevens van studenten raakten verloren. Reden voor Twente om zich terug te trekken. De universiteiten in Groningen en Delft stellen de invoering uit en de Vrije Universiteit twijfelt. Op termijn gaat iedere hogeschool en universiteit meedoen aan Studielink.

Via de website studielink.nl zullen scholieren zich overal kunnen aanmelden en inschrijven. Ook wordt het eenvoudiger om over te stappen naar een andere instelling of keuzevak. De Informatie Beheer Groep doet mee, zodat behaalde studiepunten sneller worden doorgegeven.Het systeem draait momenteel alleen bij de Erasmus Universiteit Rotterdam. De TU/e loopt op schema en hoopt voor komend collegejaar aangesloten te zijn op Studielink.