“Schaken is mentaal echt uitputtend

Zijn er ethische grenzen aan techniek?

Show me your desktop
Eindhovense kinderen in finale robotwedstrijd
6 maart 2008 - Het ROBOOG Challenge team, bestaande uit tien kinderen van basisschool De Boog uit Eindhoven, is uitgenodigd om deel te nemen aan het World Festival van First Lego League in Atlanta op 17 tot en met 19 april. Dat maakte de stichting Techniekpromotie van de TU/e deze week bekend.

Het team werd geselecteerd op basis van sportiviteit, enthousiasme en de uitvoering van hun onderzoeksproject. Zij analyseerden het energieverbruik van het Philips stadion, presenteerden die resultaten bij PSV en de gemeente en wisten bij energieleverancier E.ON een deal voor groene energie voor het stadion in de wacht te slepen. Ook ontwierpen de kinderen een energie-opwekkende stadionstoel met gebruik van hypermoderne technologie. Aan het World Festival doen tien teams uit veertig landen mee. De Eindhovense kinderen vormen de enige Nederlandse delegatie. De basisscholieren zijn begonnen met een geldinzameling om de reis naar de Verenigde Staten mogelijk te maken. De organisatie van de First Lego League is in handen van de stichting Techniekpromotie.