“Schaken is mentaal echt uitputtend

Zijn er ethische grenzen aan techniek?

Show me your desktop
‘Verenigingen blijven tot 2020 in de Bunker’
6 maart 2008 - Volgens collegevoorzitter ing. Amandus Lundqvist blijven de studentenverenigingen die op dit moment gehuisvest zijn in De Bunker, daar zeker nog tot 2020 zitten. Hij zei dit maandag 3 maart tijdens de universiteitsraadvergadering. Tot nu toe werd uitgegaan van een tijdelijke huisvesting tot 2013.

Voor Scala-voorzitter Rom van Arendonk is het oprekken van de verblijftijd met zeven jaar volkomen nieuw. Van Arendonk: “De overgang van de cultuurverenigingen van de Eindhovense binnenstad naar De Bunker zou officieel een tijdelijke oplossing zijn voor een periode van vijf jaar. Maar alle verenigingen hielden er al vanaf de verhuizing van vorig jaar rekening mee dat die periode langer zou gaan duren. Dat we nu echter zeker tot 2020 in De Bunker blijven, is ons nog niet eerder meegedeeld. De verwachting is namelijk dat we er zeker voor 2017 uit zouden moeten, omdat in dat jaar De Bunker vijftig jaar bestaat. Dat opent de mogelijkheid om dan ook voor De Bunker de monumentenstatus aan te vragen. Bij gezelligheidsvereniging Demos, die aangeven De Bunker nooit te willen verlaten, roepen ze nu al dat zij dat dan zullen doen.”

Los van de kans op het creëren van een tweede W-hal, is Van Arendonk van mening dat bij een aanzienlijk langer verblijf er extra aanpassingen in het huidige pand noodzakelijk zijn. Hij noemt onder meer het af en toe slecht functionerende ventilatiesysteem. Johan Lauwers, operationeel beheerder van De Bunker en ook nog niet bekend met de verlengde verblijftijd, ligt op één lijn met Van Arendonk: “Qua groot onderhoud zijn er wel wat zaken die bij de laatste renovatie, waarbij werd uitgegaan van een verblijf van vijf jaar, met minuscule middelen in orde zijn gemaakt. Een verblijf tot 2020 biedt dus hopelijk meer perspectief voor wat betreft onderhoud en investeringen in het gebouw.”/.