Kunstwerk veranderd in paaseieren

Wetenschappers moeten zich ontwikkelen

Bruggen bouwen van Lego
Veel vrienden op verjaardagsfeest BMT
20 maart 2008 - Voor het verschijnen van deze Cursor hebben vanmorgen, 20 maart, al negentig medewerkers en studenten van de faculteit Biomedische Technologie gezamenlijk een luxe ontbijt genuttigd in De Zwarte Doos. Het ontbijt is bedoeld als officiële aftrap van de viering van het tienjarig bestaan van de opleiding. Een van de belangrijkste kartrekkers van het eerste uur, emeritus hoogleraar en oud-decaan Jan Janssen, en de huidige decaan Peter Hilbers stonden even kort stil bij wat er de afgelopen tien jaar allemaal gepresteerd is binnen de opleiding.
Foto: Bart van Overbeeke

Op dit moment zijn 455 studenten actief in de bachelor- en masterfase en hebben 263 afgestudeerden de opleiding met goed gevolg afgesloten. De eerste vijf afgestudeerden werden al in 2002 uitgezwaaid. Elk collegejaar stromen ongeveer honderd eerstejaars in, waarvan in het tweede jaar gemiddeld een kleine zeventig studenten overblijven.

Deze donderdag staan voor diverse doelgroepen activiteiten gepland. Zowel docenten uit het middelbaar onderwijs, als scholieren en alumni en natuurlijk de eigen studenten en medewerkers komen aan hun trekken. De organisatoren verwachten een grote opkomst. Vanavond vindt in het Sofitel Cocagne het slotfeest plaats. Het inschrijvingsmaximum van vierhonderd genodigden was al enige tijd geleden bereikt.

De foto hierboven is genomen in Galerie Peninsula (Bilderdijklaan 19, tegenover het Van Abbemuseum), waar op dit moment een deel van de jubileumexpositie ‘Binnenste Buiten’ te zien is. Vandaag rijden tussen 10.00 en 14.00 uur gratis pendelbusjes tussen W-hoog en Peninsula.

Het andere deel van de tentoonstelling hangt in het Hoofdgebouw en in de loopbrug naar het Auditorium. Op de expositie, die draait om de kruisbestuiving tussen kunst en (biomedische) wetenschap, is werk te zien van Lisette Verkerk, Helmie van de Riet, Teja van Hoften, Margi Geerlinks, John van Litsenburg, Pieter Alewijns en Carel Blotkamp. De tentoonstelling loopt nog tot 7 april.

Zie ook “BMT is echt een faculteit geworden”.