Hard basgitaar spelen voel je in je buik en borst

Bloedstollende experimenten

De eerste stap op weg naar nano-fabriekjes
Springen voor het lustrum
3 april 2008 - Zo’n 75 tot 100 studenten en enkele medewerkers van de faculteit Biomedische Technologie sprongen donderdag 20 maart vanaf een zestig meter hoge kraan bij het Hoofdgebouw naar beneden. De wind was hard en koud, maar net niet hard genoeg om het springen af te blazen. Wel waaide een partytent bijna weg, die daarna snel werd afgebroken. Het bungeejumpen, georganiseerd door studievereniging Protagoras, was onderdeel van de viering van het tienjarig bestaan van de faculteit Biomedische Technologie, dat als thema heeft ‘Springlevend’.
Foto:Bart van Overbeeke

BMT vierde het lustrum met studenten, alumni, medewerkers, maar ook met externe doelgroepen zoals eerstegraads docenten uit het voortgezet onderwijs, basisschoolkinderen uit de hoogste groepen en relaties. Op het dagprogramma stonden een ontbijt, verschillende lezingen, een workshop ‘molecular imaging’, een Loesje-workshop en workshops voor basisschoolleerlingen, rondleidingen en natuurlijk een uitverkocht ‘knalfeest’ tot middernacht, in de Wintertuin van Sofitel Cocagne.

Het onderwijs lag vanwege de feestelijkheden een dag stil bij BMT.