Hard basgitaar spelen voel je in je buik en borst

Bloedstollende experimenten

De eerste stap op weg naar nano-fabriekjes
Nieuwe woonunits op campus
3 april 2008 - Woningcorporatie Woonbedrijf plaatst komende zomer extra ‘spaceboxen’ op de TU/e-campus. De 93 gemeubileerde woonunits komen in twee blokken van drie hoog te staan, op het grasveld tussen gebouw Corona en het fietspad langs de Dommel. Twee weken geleden is bij de gemeente de bouwvergunning aangevraagd.

Het gaat om 84 zelfstandige woonunits van 18 vierkante meter en 9 dubbele, tweepersoons-units van 36 vierkante meter. De TU/e zorgt voor een uitbreiding van de fietsenstalling bij de spaceboxen. De nieuwe spaceboxen zijn vrijwel gelijk aan de 84 units die al op het TU/e-terrein staan. Woonbedrijf is momenteel met producent Holland Composites Industrials in onderhandeling over de levering van de nieuwe units.

Studentenhuisvester Vestide, een onderdeel van Woonbedrijf, gaat de spaceboxen exploiteren. Alle units zijn bedoeld voor buitenlandse studenten. De huurprijs is nog niet bekend. De extra spaceboxen zouden eigenlijk vorig jaar al geplaatst worden, maar de onderhandelingen tussen de TU/e en Woonbedrijf over de langere termijn duurden langer dan verwacht, laat een woordvoerster van Woonbedrijf weten.

Naar verwachting geeft de gemeente eind mei de bouwvergunning af. Begin juni wordt de eerste serie spaceboxen geplaatst, begin juli volgt een tweede serie. Als alles volgens plan verloopt, dan zijn de units medio augustus klaar voor bewoning./.