Hard basgitaar spelen voel je in je buik en borst

Bloedstollende experimenten

De eerste stap op weg naar nano-fabriekjes
'Studentesverkrachter' vrijgesproken

4 april 2008 - Een 44-jarige Eindhovenaar is dinsdag door de rechtbank in Den Bosch vrijgesproken van de gewelddadige verkrachting van twee Eindhovense vrouwen, in september 1995 en augustus 2000. De reden: gebrek aan bewijs.

Tegen de man, die vorig jaar april werd opgepakt toen hij aan het Trudoplein studentes aan het begluren was, werd twee weken geleden acht jaar cel en tbs geëist. Het OM overweegt in hoger beroep te gaan.

De verkrachtingszaken zorgden in het Eindhovense Vonderkwartier, de wijk waar de verkrachtingen plaatsvonden, destijds voor veel onrust. De dader drong via platte daken en balkons vaker studentenhuizen binnen, aldus het Eindhovens Dagblad.

Lees meer over deze zaken in twee artikelen (1, 2) van de Cursor van acht jaar geleden.