Simone de Waart: ‘D-compose!’

Irritaties bij tv-gebruikers

Demos in eendenpak
Bestuurslid Paul Verhaegen overleden
8 mei 2008 - Prof.dr. Paul Verhaegen (57), lid van het College van Bestuur van de TU/e, is zondag 4 mei overleden. Verhaegen, die in oktober 2006 in Eindhoven aantrad, moest eind september 2007 zijn taken neerleggen vanwege een ernstige ziekte, die hij toen al enige tijd onder de leden had.

De universiteit verliest ‘een inspirerende en visionaire bestuurder, boordevol ideeën en ambities, gezegend met een groot gevoel voor humor’, laat het universiteitsbestuur weten.

Naast bestuurslid was Verhaegen hoogleraar 'Entrepreneurial Finance' aan de faculteit Technologie Management. Als collegelid hield hij zich bezig met de portefeuilles financiën, huisvesting en ICT. Verder spande hij zich onder meer in voor de internationale erkenning van de excellentie van de TU/e op onderwijsgebied.

Afgelopen oktober kreeg hij een Koninklijke onderscheiding: hij werd in zijn woonplaats Den Haag benoemd tot Officier in de Orde van Oranje Nassau.

Komende zaterdag vinden de uitvaartmis en de bijzetting in het familiegraf plaats, in Den Haag.

Het is een donkere tijd voor de TU/e. Eind maart overleed oud-rector Martin Rem, op 61-jarige leeftijd. In januari dit jaar kwam oud-rector Tinus Tels (81) te overlijden.

Zie verder ‘In memoriam