Plastic badeendjes dobberen de Dommel af

Eindhoven hoofdstad studentensport

Asterix-leden voorop tijdens baanwedstrijd
Het dak op met ‘Eindhoven Studentenstad’
5 juni 2008 - Een delegatie van twaalf studenten dronk dinsdag 3 juni champagne met wethouder Marriët Mittendorff, op het dak van de GGD-toren, naast het gemeentehuis. De ‘topontmoeting’ was op deze locatie om symbolisch te onderstrepen dat Eindhoven aan de voeten van iedere student ligt. Onderwerp van gesprek was de nieuwe nota van de gemeente over het thema ‘Eindhoven Studentenstad’.
Foto: Rien Meulman

Voorafgaand aan de dakborrel hadden de studenten, die betrokken zijn bij allerlei verenigingen, een drie uur durende bijeenkomst met medewerkers van de gemeente, om de beleidsnotitie van de gemeente door te nemen en mogelijk al tot een concreet uit te voeren actiepunt te komen. Dat laatste lukte niet, maar ideeën waren er genoeg, zoals een ‘central park’ in Eindhoven en een dag van de student.

Op 18 juni is er weer een ‘topontmoeting’. Dan gaan de universiteitsraad en de gemeenteraad met elkaar praten over de nota van de gemeente.