Plastic badeendjes dobberen de Dommel af

Eindhoven hoofdstad studentensport

Asterix-leden voorop tijdens baanwedstrijd
Studente Technologie Management wint Europese scriptieprijs
5 juni 2008 - Mariska van Stipdonk heeft vorige week de ‘Golden Award’ gewonnen tijdens het European ECR Forum in Berlijn. De voormalige masterstudente Technologie Management kreeg de hoofdprijs voor haar scriptie over het verpakken van consumentengoederen. Ze onderzocht in welke verpakking goederen het beste bij de verkooppunten aangeleverd kunnen worden.

In haar scriptie beschrijft ze de voordelen van het zogeheten ‘Shelf Retail Ready Packaging’, een concept dat gebruik maakt van losse ‘omdozen’ waarop een afbeelding van de inhoud staat, en die direct in de schappen geplaatst kunnen worden.Vorig jaar won Van Stipdonk ook al de afstudeercompetitie van het Nederlands Verpakkings Centrum. Ze voerde haar onderzoek uit bij Metro Cash&Carry, in Nederland beter bekend als de Makro groothandel. De scriptie past in het TU/e-profileringsgebied Logistics, Operations and their Information Systems (LOIS).