Plastic badeendjes dobberen de Dommel af

Eindhoven hoofdstad studentensport

Asterix-leden voorop tijdens baanwedstrijd

Eerste diploma voor student ‘Systems and Control’

5 juni 2008 - In de Blauwe Zaal van het Auditorium is maandag 2 juni het eerste TU/e-diploma van de masteropleiding ‘Systems and Control’ uitgereikt aan student Tijs Donkers.

De opleiding wordt aangeboden door de faculteiten Werktuigbouwkunde en Elektrotechniek en is pas in januari officieel erkend. De master wordt gezamenlijk in identieke vorm aangeboden door de TU’s van Delft, Twente en Eindhoven, zodat studenten kunnen kiezen aan welke universiteit ze vakken willen volgen.

Volgens voorlichtingscoördinator van de faculteit Werktuigbouwkunde Corinne Talen volgt momenteel een tiental studenten de master aan de TU/e: “We hopen dat de opleiding kan doorgroeien naar een vijfendertig studenten per jaar, waarvan een groot deel uit het buitenland zou moeten komen. Daar zetten we met onze voorlichtingsactiviteiten in ieder geval op in.”

Donkers studeerde af op het onderwerp ‘Accomodating model uncertainty in iterative learning control: Robust convergence analysis and controller synthesis’. Prof. dr. René de Borst, decaan van de faculteit Werktuigbouwkunde, leidde de eerste diploma-uitreiking./.