Plastic badeendjes dobberen de Dommel af

Eindhoven hoofdstad studentensport

Asterix-leden voorop tijdens baanwedstrijd
Europees congres over fotonica op TU Eindhoven
5 juni 2008 - Wetenschappers en vertegenwoordigers van de fotonica-industrie ontmoeten elkaar tijdens de European Conference on Integrated Optics (ECIO08), die van 11 t/m 13 juni plaatsvindt op de TU/e.

Zij bespreken in de Blauwe Zaal de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van optische chips, die onder meer gebruikt kunnen worden in glasvezelnetwerken voor telecommunicatie. Ook is er een technische tentoonstelling waar tientallen bedrijven hun producten zullen tonen.De European Conference on Integrated Optics wordt elke twee jaar gehouden en is nu voor het eerst aan de TU/e. Organisatoren zijn prof. dr. ir. Meint Smit en dr. Jos van der Tol van de vakgroep Opto-electronic Devices en onderzoeksschool COBRA, die zich richt op onderzoek naar communicatietechnologie. De volgende editie vindt in 2010 plaats in het Engelse Cambridge.

Meer info op: www.ecio08.eu