Wielklem op campus

Slimme voertuigen

Uitvoering Footloose
Geschiedenis van Eindhoven studentenstad in beeld gebracht

12 juni 2008 - Van de oprichting van de TU/e tot de Duckrace die studentenvereniging Demos onlangs hield. Wethouder Mittendorff opende de expositie over de geschiedenis van Eindhoven studentenstad 10 juni in het Stadskantoor. Deze ‘reizende tentoonstelling’ komt in augustus naar de TU/e en Fontys. Initiatiefnemer is Compositum ‘Communis Opinio’, de koepelorganisatie van studentenverenigingen Demos, ESC en SSRE.

De expositie bestaat uit zuilen met videoschermen en teksten. Bezoekers zien interviews met studenten van vroeger, van nu en van de toekomst. Twee kinderen vertegenwoordigen die laatste groep. Verder maakten de initiatiefnemers een selectie uit gebeurtenissen sinds 1956. Die hebben ze in een tijdsbalk verwerkt. De expositie komt ook nog in de Bijenkorf en mogelijk in het Catharina ziekenhuis.