Wielklem op campus

Slimme voertuigen

Uitvoering Footloose

Bouwkundestudenten winnen met ontwerp voor school

12 juni 2008 - Vier bouwkundestudenten zijn vorige week donderdag 5 juni in de prijzen gevallen bij een wedstrijd ‘integraal ontwerpen’. Het organiserende bedrijf Techniplan Adviseurs maakte de prijswinnaars bekend op de TU/e.

Bij het integraal ontwerpen wordt gebruik gemaakt van inzichten uit verschillende disciplines. Clarity liet in het ontwerp architectuur, bouwfysica en installatie- en bouwtechniek samenvallen.

Zeven teams met bouwkundestudenten deden een gooi naar de eerste plek. Mark Niesen, Ehsan Baharvand, Diana van Veldhuizen en Bjorn Kasandikromo van het team Clarity wonnen 2.500 euro met hun creatie.

De studenten moesten een ontwerp voor een middelbare school in Rotterdam maken volgens het zogeheten ‘cradle to cradle’- principe. Een methode waarbij het mogelijk is om de gebruikte onderdelen na onmanteling opnieuw voor andere doeleinden te gebruiken.

De jury was lovend over het Eindhovense ontwerp. ‘De creatie past goed in de omgeving van de Rotterdamse Wijnhaven en geeft het gebouw met een groen maaiveld ‘natuur’ terug aan de stad’.

De projecten van de Bouwkundestudenten zijn nog tot 3 juli te zien op vloer vijf van Vertigo.