ASML toont zichzelf op TU/e

TU’s maken humanoïds

Betonballon
Euflex viert tienjarig bestaan
13 november 2008 - Leo Robben, directeur van Euflex, het interne uitzendbureau van de TU/e, liet maandag 10 november weten een tevreden man te zijn. Euflex, dat voor honderd procent deel uitmaakt van de TU/e Holding, draait dit jaar een omzet van vijf miljoen euro en heeft in het afgelopen decennium het pakket aan diensten fors zien groeien.
Foto: Bart van Overbeeke

Naast werving en selectie is Euflex zich ook gaan bezighouden met loopbaanbegeleiding en met de ondersteuning van bedrijven bij hun P&O-beleid. Voor de toekomst heeft Euflex de ambitie om de studenten van de TU/e nog beter te gaan begeleiden bij hun eerste stappen op de arbeidsmarkt. Robben: “Onze studenten hebben behoefte aan een partij die ze echt helpt bij het vinden van de voor hen meest geschikte baan, en niet aan een bureau dat ze een baantje in wil duwen. We gaan hiervoor samenwerken met het bemiddelingsbureau Technobility. Bij het Onderwijs en Studenten Service Centrum in het Hoofdgebouw wordt daar een locatie voor opgezet.” Zelfs voor het vinden van een passende bijbaan kunnen studenten in de toekomst terecht bij Euflex. Hiervoor gaat men samenwerken met uitzendbureau StudentenWerk.

Het tweede lustrum vierde Euflex met het uitdelen van gebak, het aanbieden van een lunch en een lezing van trendwatcher Rob Creemers. Die laatste overstelpte zijn toehoorders met een lawine aan cijfers en krantenknipsels over aanstaande technologische ontwikkelingen en de bedreigingen die de groeiende bevolking en de milieucrisis met zich meebrengen.