Internationale studenten verhuisd

De harde knip

TU/e-ondernemers in de dop
KNAW hererkent onderzoeksschool COBRA
11 december 2008 - Onderzoeksschool COBRA is vorige week hererkend door de KNAW. De nieuwe erkenning geldt voor een periode van zes jaar. Volgens prof.dr. Harm Dorren, wetenschappelijk directeur van COBRA, moet de hererkenning voornamelijk worden gezien als een kwaliteitsstempel, dat ook het binnenhalen van subsidies kan vergemakkelijken. “Het is een bevestiging dat we onze zaken goed op orde hebben.”

COBRA is een onderzoeksschool op het gebied van telecommunicatie, met de TU/e als penvoerder. Een negental onderzoeksgroepen van de faculteiten Elektrotechniek, Technische Natuurkunde en Scheikundige Technologie maken deel uit van de onderzoeksschool, die van NWO zelfs het predicaat toponderzoeksschool heeft gekregen. Binnenkort worden ook de toponderzoeksscholen opnieuw geëvalueerd, aldus Dorren: “De nieuwe erkenning door de KNAW kan ons helpen ook dit kwaliteitstempel te behouden.”/.