Internationale studenten verhuisd

De harde knip

TU/e-ondernemers in de dop
TU/e benoemt hoogleraar Goederenvervoer en Logistiek
16 december 2008 - Dr. Peter de Langen (35) is door het College van Bestuur voor vier jaar benoemd tot hoogleraar bij de faculteit Industrial Engineering & Innovation Sciences, voorheen Technologie Management. Hij vervult daar per 1 januari 2009 de nieuwe leerstoel Goederenvervoer en Logistiek. x3_s.jpg
Peter de Langen.

Het gaat om een aanstelling van 0,2 fte, door de provincie Noord-Brabant gesubsidieerd met 386.000 euro. Daarvan kan de TU/e naast De Langen ook nog een promovendus voor vier jaar betalen.

De nieuwe hoogleraar zal onderzoek doen naar ‘goederenvervoerstromen vanuit een breder logistiek perspectief’. Noord-Brabant speelt als achterland van de havens van Rotterdam en Antwerpen een belangrijke rol in de logistieke activiteiten van Nederland, en de bekostiging van nieuwe leerstoel past in het initiatief van de provincie om hierover een visie op te stellen.

De Langen studeerde en promoveerde aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Sinds 2007 is hij werkzaam bij de strategieafdeling van Havenbedrijf Rotterdam.