“Werken bij de TU/e is een feest”

Ach en Wee

URE-racewagen
Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Trappenloop: meer prijzen dan deelnemers
5 februari 2009 - Na een jaar niet gelopen te zijn, probeerde studenten-atletiekvereniging Asterix gisteren de Trappenloop nieuw leven in te blazen. Maar er kwamen slechts vier deelnemers opdagen die wel naar de twaalfde verdieping wilden rennen bij deze vijfde editie van de Trappenloop.
Foto: Paul Bloemen
Vanuit de kelder vertrok om de dertig seconden een loper de trappen op. Boven aangekomen namen de deelnemers een klein applaus van enkele bouwvakkers in ontvangst.

Voor de vrouwen liep TU/e-studente Technische Natuurkunde, Fiere Janssen (zie foto). Als enige deelnemende vrouw kon zij bovenin het hoofdgebouw een medaille ontvangen. “Dit is wel goed voor de punten van de interne competitie en ik ben niet ingehaald.” Bij de mannen was de strijd spannender. De winnende tijd was 59.20 seconden en was voorbehouden aan de penningmeester van Asterix, Rik Hopmans; de nummer twee finishte 0,7 seconden later.

Het aantal deelnemers liep al jaren terug, vorig jaar is dan ook besloten de Trappenloop niet te organiseren. “Dit jaar wilden we het weer nieuw leven inblazen”, vertelt Jan Wera, voorzitter van Asterix en TU/e-student Technische Natuurkunde. “Aan het aantal deelnemers is wel te zien dat dit niet is gelukt.” Maar er is ook niet veel promotie gedaan. Volgens Wera was dit omdat dit jaar de trappenloop meer voor interne competitie bedoeld was. Zo kon worden bekeken of er nog interesse in het parcours is.