“Werken bij de TU/e is een feest”

Ach en Wee

URE-racewagen
Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Volop ideeën voor nieuwe bouwkundefaculteit

5 februari 2009 - Ideeën genoeg voor het nieuwe gebouw van de Delftse faculteit bouwkunde. De TU organiseerde een prijsvraag nadat het oude faculteitsgebouw vorig jaar afbrandde. De genomineerden werden maandag bekendgemaakt. De universiteit ontving 466 inzendingen, waarvan een derde van studenten. Een jury onder leiding van rijksbouwmeester Liesbeth van der Pol selecteerde daaruit acht ontwerpen. Drie van de genomineerde ideeën komen uit het buitenland, twee zijn van studenten. De deelnemers kwamen uit in totaal vijftig landen. Vooral Italianen reageerden enthousiast. OCW-minister Ronald Plasterk had de prijsvraag dan ook op de Architectuur Biënnale in Venetië gelanceerd. De winnaar van de ideeënprijsvraag wordt in maart bekendgemaakt in het Nederlands Architectuurinstituut in Rotterdam. (HOP)