Interactief leermiddel voor peuters

The many faces of Europe

“Crisis is uitdaging voor EU”
Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Geen record waterballonnen gooien
4 juni 2009 - De TU/e heeft vrijdag 29 mei op de campus geen nieuw wereldrecord waterballonnen gooien kunnen vestigen. De teller bleef steken op 55.000 stuks, waardoor het oude record van 58.000 ballonnen net overeind blijft.
Foto: Bart van Overbeeke

Bijna vierhonderd studenten gooiden op het TeMa-grasveld, tegenover het Studentensportcentrum, bijna twintig minuten lang waterballonnen over en weer. Dat het wereldrecord er niet in zat, was vóór de smijtpartij al duidelijk. Toch deed dat niets af aan het plezier van het internationale gezelschap studenten.

De natte recordpoging was één van de hoogtepunten van de tiende Europese Week Eindhoven (EWE) waaraan vierhonderd studenten uit veertig landen meedoen. Wouter Jansen, één van de organisatoren van het ballonnenfestijn, hoopt dat het wereldrecord bij de volgende EWE over twee jaar alsnog in Eindhoven terechtkomt.

Het doel om verschillende nationaliteiten studenten dichter bij elkaar te brengen, is in zijn ogen meer dan geslaagd. Vanaf donderdagavond hebben studenten uit alle Europese windstreken met veel jolijt ballonnen met water getapt uit een speciale aangelegde waterkraan.