Interactief leermiddel voor peuters

The many faces of Europe

“Crisis is uitdaging voor EU”
Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar

Rijdende stembus op TU/e

5 juni 2009 - Voor de verkiezingen van het Europese parlement stond donderdagmiddag 4 juni tussen vier en zes uur een bijzondere stembus geparkeerd op het grasveld tussen het Auditorium en Vertigo. De Amerikaanse schoolbus, omgebouwd tot mobiel stembureau, was door de gemeente Eindhoven ingeschakeld om zoveel mogelijk mensen aan de verkiezingen mee te laten doen.

x2_s.jpg
Foto: Bart van Overbeeke

De bus trok 247 TU/e-studenten en -medewerkers die er hun stem uitbrachten. ’s Morgens vroeg stond het mobiele stembureau bij het Stationsplein al te wachten op studenten en scholieren. Ook het ROC aan de Sterrenlaan en Fontys aan de Rachelsmolen werden bezocht. Bij die laatste onderwijsinstelling brachten 134 mensen een stem uit.

Aan het einde van de rit werd de bus geparkeerd op het Stadhuisplein in Eindhoven waar 's avonds het dancefeest Club040 plaatsvond. In totaal 106 dansliefhebbers, inclusief burgemeester Rob van Gijzel, brachten daar hun stem uit.