Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
ESC zet stad in het zonnetje
1 oktober 2009 - Of het Eindhovens Studenten Corps (ESC) morgenavond, vrijdag 2 oktober, veel zon kan verwachten, is nog maar de vraag. Hoe dan ook gaan de leden ervoor om met het evenement ‘Sun & the City’ Eindhoven op te vrolijken.

Op het Begijnenhof treden vrijdagavond onder meer een percussieband op, een dj met saxofonist en de feestband Trafassi (bekend van het nummer ‘Wasmasjien’). Ook is er een bierkrattendans, een variant op de stoelendans. “We willen Eindhoven als studentenstad promoten door de mensen te laten zien dat we leuke evenementen organiseren”, vertelt Tessa Brand van het ESC. De activiteitencommissie enquêteerde begin dit jaar in de binnenstad om te peilen wat voor evenement de Eindhovenaren graag zien. Een festival met een zomers tintje bleek de voorkeur te genieten. Om Sun & the City goed onder de aandacht te brengen, tekenden enkele ESC’ers vorige week donderdagavond met stoepkrijt zonnetjes in het centrum. Klein probleem echter: “We hadden over het hoofd gezien dat schoonmaakwagentjes de stad ’s ochtends schoonvegen”, zegt Brand lachend. (JvG)/.

Voor meer informatie en inschrijven voor de bierkratten-dans: