Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Slagveld na werpwedstrijden Thor en Shift040
12 november 2009 - Het was woensdagmiddag een zwarte dag voor computers en toebehoren. Onder auspiciën van studievereniging Thor van Electrical Engineering was er een officieuze wedstrijd Computerkastgooien en studentenwebsite Shift040 organiseerde diezelfde middag het EK Toetsenbordwerpen. Twintig kasten en een stuk of vijftig toetsenborden kwamen op brute wijze aan hun einde.
Foto’s: Paul Bloemen & Bart van Overbeeke

De tactiek van Thor-lid Fer Radstake was om onderhands zo hard mogelijk te gooien. Zijn computerkast landde 9,33 meter verderop, wat hem een eervolle eerste plaats en een bierkaart opleverde. Bij Shift040, op het veld voor het Auditorium, was het aan universiteitssecretaris Harry Roumen om het eerste toetsenbord te werpen. Wijzend op het Hoofdgebouw grapte hij: “Ze hebben uit voorzorg dat hele stuk ontruimd.” Dat bleek niet nodig. Hij behaalde slechts een afstand van tien meter en het projectiel raakte ook nog flink uit de koers. Zijn excuus: een Mexicaanse griepprik in de ochtend en het niet kunnen oefenen vooraf.

Dat beide evenementen op dezelfde dag plaatsvonden, was puur toeval. Het Thor-bestuur wilde de studenten een uitlaatklep bieden voor eventuele tentamenfrustraties. Bij Shift040 ging het om een promotieactie voor hun studentenwebsite. (SK)