Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Potentiaal ontruimd na brandalarm
12 november 2009 - Door rookontwikkeling in de liftmachinekamer op vloer veertien van Potentiaal ging dinsdagmiddag het brandalarm af. Een student van Electrical Engineering kwam daardoor vast te zitten in de lift. De hulpverlening was snel ter plaatse.
Foto: Bart van Overbeeke

Omdat het een groot gebouw betrof, is er opgeschaald naar gemeentelijk niveau, vertelt ing. Mirjam Jahnke, hoofd BHV. Alle aanwezigen in Potentiaal moesten dinsdag rond kwart voor vijf naar buiten. Zij konden het gebouw tegen zes uur weer in. Vermoedelijk is er kortsluiting in de liftmachinekamer geweest, maar de reden hiervoor is nog onbekend. Jahnke: “We hopen snel meer te weten. De andere liften zijn even oud en we willen zeker weten dat die geen slijtageplekken vertonen.” De defecte lift wordt gemaakt en de andere drie liften in Potentiaal zijn wel weer gewoon in gebruik. Volgens de leverancier van de liften hoeft er niet gevreesd te worden voor brandgevaar.

Student Jos Dortmans, tevens bestuurslid bij Thor, zat vast in de lift. “Ik wilde naar de tweede verdieping en tussen vloer één en twee schokte de lift. Uiteindelijk heeft de brandweer me er tussen vloer vier en vijf uitgehaald, ik weet niet hoe ik daar terecht ben gekomen.”

De betrokken partijen zijn tevreden over de samenwerking. Jahnke: “De procedures zijn goed gelopen en iedereen heeft een goed gevoel over de inzet. Een verbeterpuntje was alleen de melding dat het gebouw weer toegankelijk was. Die kwam van de politie, terwijl de brandweer dit had moeten doen.” (JvG)