Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
TU/e ronselt personeel in VS
28 januari 2010 - De TU/e is komend weekend weer vertegenwoordigd op de European Career Fair, die plaatsvindt op de campus van MIT in Boston. Twee medewerkers van de Dienst Personeel en Organisatie zullen samen met drie wetenschappelijk medewerkers de bezoekers van de carrièrebeurs ervan proberen te overtuigen dat ze naar Eindhoven moeten komen.

De wetenschappers zijn prof.dr. Paul Koenraad (TN), prof.dr. Antonio Liotta (W&I en EE) en dr. Michael Debije (ST). Volgens Femke Verheggen, die samen met Annemarie Roefs DPO vertegenwoordigt, is gekozen voor een zo breed mogelijke representatie: “Michael Debije is Amerikaan en goed bekend met het onderzoek bij BMT, Antonio Liotta is verbonden aan W&I en Electrical Engineering, en Annemarie Roefs en ik hebben overzicht over meerdere faculteiten.”

De TU/e-delegatie vliegt naar Amerika gewapend met een lijst van zo’n vijftig vacatures. Verheggen: “We hebben de database met cv’s van de deelnemers doorgespit en een flink aantal afspraken met potentiële kandidaten gepland voor de dagen na de beurs. Daarnaast het is ook gewoon belangrijk om ons gezicht te laten zien en Nederland en de TU/e bekend te maken. Veel van de bezoekers van de beurs weten amper waar Nederland ligt. Die zien Europa als één geheel. Daarom organiseert Brainport dit jaar ook een speciale middag waarop Nederland zich presenteert.” Behalve de TU/e zijn dit jaar ook de andere technische universiteiten, Wageningen en Groningen present op de European Career Fair. De voorgaande edities van de beurs leverde een aantal serieuze contacten op, maar heeft voor zover bekend nog niet geleid tot de aanstelling van nieuwe onderzoekers. (TJ)/.