Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
TU Delft moet bouwen of terugbetalen

28 januari 2010 - Krijgt de Delftse faculteit bouwkunde geen nieuw gebouw, dan moet de universiteit de subsidie ervoor terugbetalen. De 25 miljoen euro was alleen bestemd voor nieuwbouw, meldt het ANP. De oude bouwkundefaculteit brandde in mei 2008 af. Minister Ronald Plasterk beloofde daarop een bijdrage van 25 miljoen euro voor een nieuw faculteitsgebouw. Op een ideeënprijsvraag stuurden architecten en studenten uit vijftig landen honderden voorstellen in. Nu blijkt dat een bestaand gebouw -het oude hoofdgebouw ‘uitstekend voldoet’. Met het ministerie gaat de TU Delft nu overleggen over de 25 miljoen euro, die al werd overgemaakt. “Aan het hoofdgebouw moet nog het een ander gebeuren en zonder dat geld komen we niet uit.” (HOP)