Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Beveiliging ‘steelt’ laptops als waarschuwing

18 maart 2010 - De TU/e-beveiliging heeft vorige week donderdag bij wijze van waarschuwing zes laptops ‘gestolen’ bij borrels van diverse studieverenigingen. Studenten in W-laag, het Paviljoen, Potentiaal en Vertigo waren de klos. Inmiddels hebben zij allemaal hun laptop weer opgehaald.De actie was onderdeel van een preventieve controle waarbij beveiligingsmedewerkers alle studieverenigingen bezochten. Ondanks de vele diefstallen van de laatste tijd laten veel studenten nog steeds hun laptop onbeheerd achter, bijvoorbeeld onder de kapstok of op de grond met een jas eroverheen. De Beveiliging bekijkt in overleg met de Federatie Studieverenigingen Eindhoven en gebouwbeheerders wat er gedaan kan worden om diefstal te voorkomen. Voorlopig ligt de nadruk op controles.