Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Eindhoven University Lectures door Corien Prins

25 maart 2010 - De Tilburgse hoogleraar Recht en Informatisering Corien Prins zal komend collegejaar de Eindhoven University Lectures geven. Onder de titel ‘Technological Change: Who is in control?’ zal ze ingaan op de complexe uitdagingen waarmee de introductie van nieuwe technologie ons confronteert. De lezingen vormen een onderdeel van de academisch vormende universiteitsbrede vakken waaruit derdejaars bachelorstudenten van alle TU/e-disciplines kunnen kiezen in hun minor. De collegereeks wordt afgesloten met een lezing die deel uitmaakt van de programmering van Studium Generale.Corien Prins is sinds april 1994 hoogleraar recht en informatisering in Tilburg. In haar onderzoek richt Prins zich op onderwerpen als eigendom van informatie, elektronische identificatievraagstukken en informatiebelangen. Sinds 2008 is Prins lid van de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid.