Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar

Franse TU/e-student dood aangetroffen op bouwplaats

26 maart 2010 - Een 22-jarige Franse uitwisselingsstudent van de TU/e is in de nacht van 24 op 25 maart om het leven gekomen op de bouwplaats naast het PSV-stadion. Volgens een woordvoerder van de politie is een misdrijf uitgesloten. De jongen is uit een hoge kraan naar beneden gevallen. Hij werd de volgende ochtend rond zeven uur dood aangetroffen door een bouwvakker.

Wat de student op het terrein deed is onbekend. Volgens een woordvoerder van het aannemersbedrijf Van der Ven is het in ieder geval niet makkelijk om op de bouwplaats te komen. Er staat een hoge afrastering met prikkeldraad omheen. Berichten dat de jongen foto’s aan het maken zou zijn, worden door de woordvoerder ontkend. Er is volgens hem geen fototoestel gevonden.

Het bestuur van de TU/e doet in verband met de privacy geen mededelingen over de identiteit van de student. (SK)