Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Uitreiking certificaten klinisch fysicus en Qualified Medical Engineer
TU/e-professionals helpen dokters bij kiezen behandelmethodes kankerpatiënten
17 juni 2010 - De School of Medical Physics and Engineering Eindhoven gaat voortaan jaarlijks haar certificaten uitreiken en niet meer eens per twee jaar. Afgelopen vrijdag werd gevierd dat vier klifio’s (klinisch fysicus in opleiding) en drie Qualified Medical Engineers hun opleiding succesvol hebben afgerond. Daarnaast werden certificaten aan elf stralingsdeskundigen uitgereikt.

Voorafgaand aan de ceremonie gaf klinisch fysicus dr.ir. Andre Dekker een lezing over het belang van het vak. De boodschap was: “Als we elke kankerpatiënt anders moeten behandelen, maar dokters niet kunnen bepalen welke behandeling het beste is, dan kunnen deze professionals helpen.”

Job Gutteling ontving zijn getuigschrift Qualified Medical Physicist. Hij noemt de viering een geslaagde middag. “Het was een mooi moment om mijn familie te laten zien waar ik al die jaren mee bezig ben geweest. Mijn begeleider vertelde hen dat ik hart voor de zaak heb en zei dat ik goede dingen heb gedaan voor het Maxima Medisch Centrum in Veldhoven.” Vanaf 1 september zal de verse klinisch fysicus op 27-jarige leeftijd leiding gaan geven aan het team Medisch Instrumentale Zaken in het Onze Lieve Vrouwe Gasthuis in Amsterdam.

SMPE/e is een TU/e-brede opleiding, de faculteit Technische Natuurkunde is penvoerder. (NS)/.