Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Rubicon voor antenne-onderzoek

8 juli 2010 - Dr.ir. Rob Maaskant, vorige maand gepromoveerd aan de faculteit Electrical Engineering op onderzoek naar antennesystemen voor de radiotelescoop SKA (zie Cursor 33), krijgt van onderzoeksfinancier NWO een Rubiconsubsidie om zijn onderzoek aan de Zweedse Chalmers Universiteit voort te zetten. Met de subsidie kan Maaskant de komende twee jaar in Zweden werken aan antennetechnieken voor hoge frequenties. Hij is de enige aan de TU/e gerelateerde onderzoeker die in deze ronde een Rubicon ontvangt.In totaal zijn er 31 beurzen uitgedeeld aan jonge onderzoekers die een of twee jaar onderzoek willen doen in het buitenland. Ook komen buitenlandse onderzoekers die in Nederland willen werken in aanmerking voor een Rubicon. In april kregen tijdens de vorige subsidieronde drie TU/e’ers een Rubicon. (TJ)