Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Takkenweer brengt brandweer zaagwerk
15 juli 2010 - De zomerstorm die woensdag 14 juli over het TU/e-terrein raasde heeft flink wat schade opgeleverd. Binnen een half uur  waren in alle windstreken grote takken van de bomen geknapt, enkele tenten van het Tema-veld weggewaaid en is er een Saab bedolven onder een boom.  Daarna kon de brandweer met kettingzagen aan de slag.

Al in de middag heeft de TU/e brandweer de deelnemers van het open tennis toernooi Fellenoord die kampeerden op het Temaveld gewaarschuwd voor de storm. Als toevluchtsoord konden ze terecht in het Studentensportcentrum en het tennispaviljoen. Enkele tenten zijn inderdaad weggewaaid. Iets verderop is een boom in de Dommel terecht gekomen.

De brandweer is van zes uur tot kwart voor negen bezig geweest geknapte takken die op het punt van vallen stonden, weg te zagen. Bij het Twinnigcentre hing bijvoorbeeld een grote tak gevaarlijk boven het welkomstbord en bij de Koepel aan de oostkant van het terrein hing een boom op een hek.

Een boom viel wel erg ongelukkig neer. Bovenop een Saab die geparkeerd stond op De Rondom. Firma Heijmans heeft alle paden en wegen takkenvrij gemaakt. De TU/e brandweer heeft vanaf kwart voor negen hun collega’s van de gemeente Eindhoven assistentie kunnen verlenen.

Behalve bomen en tenten waaide ook ander  spul weg. Van het dak op Potentiaal kwam een vijftig meter lange kabel van de vereniging amateurzenders Esrac naar beneden, bij Berging Bijzondere Chemicaliën vielen enkele gevelplaten van de muur. (NS)