Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Eurest nieuwe cateraar van TU/e
8 juli 2010 - Eurest wordt vanaf januari 2011 de nieuwe cateraar van de kantines van de TU/e. Bij de testpresentaties van Sodexo en Eurest in het Paviljoen begin juni kwam bij de medewerkers cateraar Eurest als winnaar uit de bus. Studenten zagen weinig verschil. Volgens Monique Kuyck van Dienst Interne Zaken (DIZ) scoorde Eurest in de biedingen op alle punten beter dan de rest.

Volgens Kuyck is Eurest al jaren actief op de High Tech Campus Eindhoven en haalde het bedrijf onlangs nog een opdracht binnen bij Fontys Hogescholen. Eurest is onderdeel van de Britse Compass Group, met vierhonderdduizend medewerkers de grootste cateringorganisatie wereldwijd. Eurest stak voor de drie kavels waar een bod op kon worden uitgebracht, met kop en schouders boven andere aanbieders uit , zo vertelt Kuyck. Dat betekent dat Eurest aan de slag gaat in alle negen bedrijfskantines van de TU/e, in de kantine van Kennispoort en in de Zwarte Doos en de University Club. De huidige cateraar Albron had slechts op één kavel een bod gedaan. Eurest zal het huidige kantinepersoneel overnemen van Albron.

Het basisassortiment blijft ongewijzigd, vertelt Kuyck, maar Eurest gaat natuurlijk ook eigen producten aanbieden. Kuyck verwacht niet dat de prijzen daarbij veel hoger komen te liggen dan nu bij Albron gebruikelijk is. “Dit is een commercieel bedrijf en als ze iets aanbieden dat niet verkoopt vanwege een te hoge prijs, halen ze het uit het assortiment en zetten er iets anders voor in de plaats.”

Eind dit jaar voert DIZ onder de totale populatie van de TU/e een nulmeting uit ten aanzien van de tevredenheid met het huidige assortiment. Kuyck: “We proberen vervolgens een testpanel van minimaal driehonderd mensen samen te stellen. Dertig procent medewerkers en zeventig procent studenten. Aan de hand van die nulmeting peilen we een jaar later weer de tevredenheid. Dit onderzoek gaan we structureel elk jaar uitvoeren.” (HK)/.