Zenuwbaan
    Drieduizendste diploma voor Stan Ackermans Institute
    23 september 2010 - Nog voor het Stan Ackermans Institute (SAI) volgend jaar het zilveren jubileum viert van de tweejarige ontwerpersopleidingen, werd donderdag 16 september al een andere mijlpaal bereikt. De Griekse Sissy Papatheologou werd tijdens de diploma-uitreiking in het Auditorium in het zonnetje gezet voor het feit dat zij het drieduizendste diploma van het SAI in ontvangst mocht nemen.
    Foto | Bart van Overbeeke

Rector Hans van Duijn noemde het geen toeval dat de mijlpaal werd behaald door een buitenlandse vrouw. “Tussen de zeventig tot tachtig procent van de ontwerpers-in-opleiding komt uit het buitenland en ruim veertig procent daarvan is vrouw.”

Op dit moment biedt de TU/e acht opleidingen aan en de TU Delft drie. Tweederde van de drieduizend diploma’s, die recht geven op de titel Professional Doctor in Engineering (PDEng), werden dan ook behaald aan de Eindhovense universiteit. Op pagina 14 van deze Cursor is meer te lezen over de plannen van het SAI om aan de TU/e en in Delft en Twente nieuwe opleidingen op te zetten. (HK)

Even before the celebration of the Stan Ackermans Institute’s (SAI) silver jubilee, the two-year design program reached another milestone already last Thursday, September 16. The Greek Sissy Papatheologou was put in the limelight during the graduation ceremony in the Auditorium for being SAI’s 3000th graduate.