Zenuwbaan
    Separated at birth
    23 september 2010 - Hoogleraar Bouwkunde prof.ir. Jan Westra heeft een tweelingbroer: Legoman. Bij de geboorte zijn de twee uit elkaar gehaald, volgens TU/e-bouwkundestudenten Rob Ilbrink (inmiddels afgestudeerd) en Beerd Gieteling.

Op de website www.asab.nl ( ‘architects separated at birth’) hebben de twee -met wat hulp van medestudenten en docenten- inmiddels meer dan honderd koppels verzameld: telkens een architect en een hierop gelijkende bekende persoon. De architecten blijken familie van Arthur Japin, Lenin, Einstein of Dr. Evil. De website moet volgens de makers zorgen voor “een komische noot in de zware tijd waarin de architectuurwereld zich bevindt”. Westra was helaas niet bereikbaar voor commentaar. (TJ)

At www.asab.nl (‘architects separated at birth’), two of TU/e’s Architecture, Building and Planning students collected over one hundred pairs, each consisting of an architect and their celebrity look-alike.