Bloed, zweet en boeken
    Wanted, dead or alive: gloeilamp
    30 september 2010 - Korte metten maakt de TU/e er sinds een tijdje mee: de gloeilamp. In het kader van haar energiecampagne heeft de universiteit de jacht geopend op de laatste ‘diehard’ peertjes die ongetwijfeld nog wat ruimtes her en der op de campus verlichten. Dienst Huisvesting vraagt studenten en medewerkers aan te haken bij de jacht en ‘overlevende’ gloeilampen aan te geven via youvegotthepower-tue.nl.

Dienst Huisvesting vervangt de gerapporteerde gloeilampen zo snel mogelijk door energiezuinige spaar- of led-lampen. De melder krijgt als bedankje een ledlamp van Philips, waarvan Dienst Huisvesting er tweehonderd te vergeven heeft (op is op). Een ledlamp verbruikt per uur 83,3 procent minder dan een gloeilamp.

De actie loopt tot 15 oktober, zie www.youvegotthepower-tue.nl en klik links op ‘Jacht op de gloeilamp’. (MvdV

TU/e has opened the hunt for the last light bulbs which no doubt are still illuminating some rooms scattered over the campus. Within the framework of the energy campaign, students and staff members are invited to join the ‘hunt’ and report incandescent lamps via youvegotthepower-tue.nl. By way of thanks, senders will receive an LED lamp from Philips.