Niet meer wachten op aha-erlebnis bij procesverbetering
30 september 2010 -
Veel burgers met (ver)bouwdrift lopen ertegenaan: lange en onduidelijke procedures bij de gemeente om de vereiste vergunning te krijgen. De aanvrager weet niet wat hij precies moet aanleveren, de meebeoordelende welstandscommissie bestaat uit kopstukken met volle agenda’s die maar af en toe kunnen samenkomen; een proces kan om uiteenlopende redenen enorm vertragen. Promovenda Mariska Netjes ontwikkelde een systematische, geautomatiseerde aanpak om dergelijke (bedrijfs)processen te helpen verbeteren.
Promovenda Mariska Netjes. Foto | Bart van Overbeeke
30 september 2010 -
Door de enorme overvloed aan programma’s, boeken en liedjes geen keuze meer kunnen maken, het is een symptoom van deze tijd. Maar niet alleen een probleem van de ontvanger. Ook de verzender wil gericht zijn diensten aanbieden. Pieter Bellekens, promovendus bij W&I, ontwikkelde een aanpak om persoonlijke toegang tot data te faciliteren. Een persoonlijke EPG (elektronische programma gids) is er een toepassing van.