Bloed, zweet en boeken
    Studenten krijgen één campuskaart
    30 september 2010 - Het College van Bestuur heeft besloten om het komend studiejaar één multifunctionele campuskaart voor studenten in te voeren.

De studentenfracties in de U-raad, Groep-één en de Progressieve Fractie, pleiten al lang voor de komst van zo’n kaart. CvB-lid mr. Jo van Ham noemt het overigens de oplossing van “een problematiek van geringe betekenis.”

Op dit moment heeft een student aan de TU/e een collegekaart en een sportkaart. De collegekaart is tevens ook de kaart voor de bibliotheek en geschikt om mee te kopiëren. Door invoering van de nieuwe kaart vervalt in wezen dus alleen de sportkaart. Met de nieuwe kaart zal niet betaald kunnen worden op de campus. Van Ham: “Die functionaliteit toevoegen was te duur en te fraudegevoelig. Daarbij maken we hier al gebruik van het chipsysteem.”

Volgens projectleider ir. Marcel Visschers van het Onderwijs en Studenten Service Centrum (STU) bestaat straks ook de mogelijkheid om andere functionaliteiten aan de campuskaart toe te voegen. Hierbij kan gedacht worden aan gebouwentoegang en een parkeerabonnement. (HK)

The Executive Board has decided to introduce one multifunctional campus card for students next academic year.