Bloed, zweet en boeken
    Technisch mankement nekt lustrumopening Van der Waals
    30 september 2010 - Door een technisch mankement was de lustrumopening van studievereniging Van der Waals afgelopen dinsdag minder spectaculair dan gepland. De faculteit Technische Natuurkunde bestaat vijftig jaar en de studievereniging heeft de komende tijd allerlei activiteiten op poten gezet.
    Foto | Bart van Overbeeke

De nacht voor de opening werkte de Tesla coil nog - een type transformator waarmee hoge spanningen worden opgewekt. Het was de bedoeling dat aanwezigen bliksemschichten zouden zien, maar een defect gooide roet in het eten. Drie minuten voor de opening dachten ze nog het juiste vervangende onderdeel te hebben. Twee studenten Technische Natuurkunde waren er dinsdag zelfs nog voor naar Luik gereden. Uiteindelijk bleek ook een ander onderdeel defect. De studenten hopen het apparaat snel weer aan de praat te krijgen en het op een ander moment te kunnen tonen. Het lustrum wordt verder gevierd met onder meer een symposium, een activiteit waarbij ‘getokkeld’ wordt vanaf het Auditorium, een reünie en een lustrumfeest. Voor alle activiteiten, zie www.vdwaals.nl. (JvG)

Due to a technical failure the lustrum opening last Tuesday organized by student association Van der Waals was less spectacular than had been planned. The Tesla coil, a transformer generating high voltages, refused to function. The Applied Physics Department is celebrating its 50th anniversary and the student association has staged all sorts of activities for the next few months. See www.vdwaals.nl.