Eindhoven door Chinese ogen

foto
    ‘Bescheidenheid siert de mens’, lijken ze bij Wiskunde & Informatica te denken. In betrekkelijke stilte trakteerde de jubilerende faculteit haar mensen maandag op gebak; geen opvallend meterslang plakkaat à la Natuurkunde tegen de gevel, geen TU/e-breed feest, geen persbericht richting campuskrant. Quasibescheidenheid in het kwadraat, vinden wij. Niks mis mee om jezelf eens schaamteloos in het zonnetje te zetten - zeker niet als je bedenkt dat ‘jouw’ wiskunde uiteindelijk de moedertaal der exacte wetenschap vormt. Driewerf hoera voor Wiskunde & Informatica!
    Jubileum W&I bescheiden van start
    14 oktober 2010 - Precies vijftig jaar bestond Technische Wiskunde op maandag 11 oktober. En exact dertig jaar bestaat Technische Informatica in Eindhoven in september 2011. Reden voor koffie en gebak voor alle studenten en medewerkers van de overkoepelende faculteit, afgelopen maandag geserveerd in de ruimte van GEWIS.

De faculteit heeft bewust gekozen voor een bescheiden startfeestje in eigen kring, vertelt directeur bedrijfsvoering Ruud van de Donk. “We hebben de afgelopen jaren al een aantal grote jubileumuitingen gehad. Bovendien wacht onze faculteit een verhuizing (naar de vernieuwde W-hal, planning medio 2012, red.) waarmee al het nodige gemoeid is, ook financieel.” Van de Donk benadrukt dat dit niet dé reden is voor het ingetogen feestje, “maar het is wel mede daarom dat we het jubileum niet uit de klauwen willen laten lopen.”

De faculteit heeft voor komend jaar een aantal jubileumactiviteiten gepland. Zo wordt studenten en medewerkers gevraagd “mee te denken over hoe we de nieuwbouw straks kunnen gaan opfleuren met kunst van eigen hand”, aldus Van de Donk.

Op 28 mei volgend jaar houdt de faculteit een seminar. Volgens de jubileumsite www.win.tue.nl/50 staan op deze dag de spin-offs van de faculteit centraal, maar volgens Van de Donk moet het programma grotendeels nog worden ingevuld. Op 2 september houdt W&I een reünie. (MvdV)

October 11 last, Applied Mathematics turned fifty. And Computer
    Science and Engineering is celebrating its 30th birthday come September 2011. More than enough reason for coffee and cake for all of the umbrella department’s students and staff. The yummy freebies were served last Monday in the GEWIS area, and many people were even treated to room service. Check www.Win.tue.nl/50.