Eindhoven door Chinese ogen
    Bibliotheken Bouwkunde en W&I langer open
    14 oktober 2010 - De faculteitsbibliotheken van Bouw-kunde en Wiskunde & Informatica zijn vanaf 1 november langer open. Zestig procent van de bezoekende studenten pleitte in een enquête voor verlengde openingstijden, vooral om in de biebs te kunnen studeren.

Tot nu toe zijn alleen de centrale bibliotheek en de ICTheek in De Hal op werkdagen ook na vijven open (tot 22.30 uur en in tentamentijd nog een uur langer). De overige bieblocaties zijn dagelijks geopend van 09.00 tot 17.00 uur, maar twee ervan breiden de openingsuren bij wijze van proef uit, daarmee aansluitend op de openingstijden van de gebouwen waarin ze gevestigd zijn.

De bibliotheek van Bouwkunde is vanaf 1 november op maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag extra open van 17.00 tot 19.00 uur, op donderdagen van 17.00 tot 20.00 uur. De bieb van W&I blijft dagelijks open tot 19.00 uur. De bibliotheeklocaties worden tijdens deze extra uren bemand door student-assistenten en zijn alleen te gebruiken als studieplaats. Boeken lenen en weer inleveren kan alle dagen tot vijf uur ’s middags.

De pilot met de verlengde openingstijden gaat vijf maanden lopen. In april 2011 wordt de proef geëvalueerd. (MvdV)

Libraries of the Departments of Architecture, Building & Planning, and Mathematics & Computer Science will extend their opening times. There will be a five-month test period (with opening times until 7PM, and the one at Architecture, Building & Planning until 8PM).