Eindhoven door Chinese ogen
    Eindhoven door Chinese ogen
    14 oktober 2010 - Hoe zie jij Eindhoven? Die vraag stelde de Chinese studentenvereniging ACSSE ongeveer een jaar geleden aan Chinese inwoners van Eindhoven. Het antwoord komt vrijdag 15 oktober, tijdens de uitslag van de design competition ‘Eindhoven in the Eyes of Chinese Students and Engineers’.

De een maakte een strip, de ander een abstracte schildering van de plattegrond van Eindhoven op rijstpapier (zie cover deze Cursor en artikel hieronder), weer een ander ontwierp een appartement van bamboe. De 27 beste inzendingen zullen getoond worden in speciaal ontworpen objecten die zowel doen denken aan een gloeilamp (die vanwege Philips het symbool is van Eindhoven) als aan een Chinese lantaarn. Het is de bedoeling dat de mobiele expositie ook te zien zal zijn op verschillende locaties in de stad. Daarover moet de komende maanden meer duidelijkheid komen.

De winnaar wordt 15 oktober bekend-gemaakt tijdens een avond die om 19.30 uur begint in het Auditorium. (SK)

How do you see Eindhoven? The Chinese student association ACSSE posed this question to Chinese inhabitants of Eindhoven about a year ago. The answer is expected on Friday October 15, when the result of the design competition ‘Eindhoven in the Eyes of Chinese Students and Engineers’ will be announced.