Out of office
    Aftrap FuTUre
    20 januari 2011 - De helft van de 55 leden van de nieuwe vereniging FuTUre was donderdag 13 januari aanwezig bij de kick-off van dit Young Professional Network van de TU/e. In de openingstoespraak koppelde CvB-lid Jo van Ham FuTUre aan de TU/e-strategie 2020 waarin een belangrijk aspect is gelegen in het ‘ruimte geven aan talent’. Vervolgens gingen de 17 mannen en 9 vrouwen speeddaten met elkaar.
    Bij de speeddate konden dertien nationaliteiten elkaar ontmoeten. Foto | Bart van Overbeeke

Hanneke van Leur, communicatiemedewerkster bij de faculteit Biomedische Technologie, was een van de deelnemers. “De reden van mijn lidmaatschap is de mogelijkheid om ambitieuze jonge mensen buiten mijn faculteit te leren kennen. Dat lukt hier. Ook merk je dat de TU/e een kleine organisatie is; met iedereen die ik date had ik op een of andere manier wel een link, door mijn functie of door mijn persoonlijke leven. Ik sprak bijvoorbeeld met een associate professor uit Duitsland. Ik heb zelf een half jaar in dat land gewerkt.”

Onder de 55 young professionals zijn volgens mede-oprichtster Heidi Prevoo 13 nationaliteiten vertegenwoordigd. Er zijn ongeveer evenveel mannen als vrouwen en evenveel wetenschappers als niet-wetenschappers, allen jonger dan 35 jaar.

Van Leur is positief over de doelgroep. “We zitten veelal in dezelfde fase. We denken na over stappen in onze carrière of hebben die net gezet. Verder ben ik nieuwsgierig wat FuTUre gaat brengen.”

De vereniging heeft nog geen volgende activiteit gepland, en staat nog open voor ideeën. (NS)

Half of FuTUre’s 55 members attended the kickoff of TU/e’s Young Professional Network on Thursday, January 13.